Ako ste nekada čitali nešto o digitalnom marketingu ili ste htjeli vaše poslovanje, proizvode i uslugu oglašavati na internetu, sigurno ste se susreli s pojmovima kao što su SEO optimizacija, oglašavanje i Google Ads. Svima nama je kristalno jasno da je internet najbolji medij za oglašavanje i promociju web stranica.

Ova dva snažna alata potrebna su nam pri pokretanju digitalnih marketinških kampanja. Kod donošenja odluke o tome gdje ćemo i kako uložiti svoje vrijeme i novac, trebali bismo  poznavati barem osnove oba alata, njihove prednosti i nedostatke te je li ih potrebno koristiti zajedno ili odvojeno.

Prije svakog početka neophodno je imati jasnu sliku o tome gdje se nalazimo, što želimo te koja je naša vizija i misija kako bismo učvrstili svoju tržišnu poziciju i odlučili koja je marketinška strategija najpogodnija za naše poslovanje.

U nastavku pročitajte što svaki od ovih alata predstavlja.

Što je SEO i zašto ga uopće koristiti?

SEO se odnosi na postupak optimiziranja web stranice za određene ključne riječi kako bi se ta ista web stranica pojavila na prvoj stranici rezultata tražilice. Cilj same optimizacije web stranice je pozicioniranje visoko na tražilicama te povećavanje ciljane posjećenosti web stranice. Kad korisnik upiše neki pojam u Google tražilicu, kao rezultat će dobiti popis svih stranica koje sadrže taj pojam, ali među prvima prikazuje najrelevantniji sadržaj koji je određen na temelju više od 200 faktora. Kako bi se naša stranica mogla visoko pozicionirati, moramo imati kvalitetan i lako čitljiv sadržaj, dobru reputaciju i ugled. Na temelju ovih elemenata bilo bi pametno optimizirati web-lokaciju da bi naša optimizacija funkcionirala.

Možemo imati najbolje i najkvalitetnije usluge i proizvode, ali što nam to znači ako nismo vidljivi odnosno visoko pozicionirani na tražilicama. U tom slučaju veliki dio našeg truda i posla pada u vodu.

Tehnike SEO optimizacije postale su prava mala znanost u području digitalnog marketinga. Za kvalitetnu SEO optimizaciju potrebno je puno truda, vremena i velika količina znanja. Važnost SEO optimizacije najlakše je objasniti na primjeru: ako npr. pretražujemo rabljene automobile ili prodaju stanova, sigurno će na vrhu rezultata biti “Njuškalo” oglasnik.

Dobro optimizirana stranica ne samo da dovodi korisnike naših usluga i/ili kupce naših proizvoda na web stranicu, nego ih i zadržava i tako stvaramo dugoročne i ključne odnose s njima. Dodatna prednost je što je novac uložen u SEO optimizaciju većinom fiksni trošak koji ne ovisi o broju klikova na oglas ili stranicu, a samim time je rizik kod ulaganja manji. Ipak, mnoge tvrtke žele ili trebaju brže i bolje rezultate, a tu na scenu stupa Google Asd.

Što je Google Ads, kako funkcionira i je li potrebno ulagati u oglase?

Google Ads je platforma na kojoj Google tvrtkama nudi oglašavanje web stranice na temelju ciljanih ključnih riječi. Google Ads je poznat i pod nazivom „pay-per-click“ (doslovno prevedeno „plaćanje po kliku“). Kod ove vrste oglašavanja, oglašivači plaćaju po broju klikova na određeni oglas. Prvo što moramo učiniti je postaviti pravila, izabrati maksimalan dnevni iznos koji smo spremni platiti za klik na oglas i ključne riječi za koje želimo da se oglas prikazuje. Klik je zapravo stvarni kupac koji pretražuje točno one riječi koje smo izabrali za pretraživanje našega oglasa, takvi oglasi rade na principu potražnje.

Google Ads koriste tvrtke koje imaju dobru reputaciju i kvalitetne proizvode i usluge te su spremne platiti određeni iznos za svoj oglas. Isto tako, ako je tvrtka nova na tržištu ili samo predstavlja novi proizvod ili uslugu i pri tome želi odmah vidjeti rezultate, Google Ads je idealan alat za to. Ukoliko želimo da našu stranicu u tražilici korisnici pronađu kroz neke popularne riječi, oglas ćemo platiti nešto više, dok bi cijena oglasa za konkretne ključne riječi, bila nešto niža.

Zaključak

Optimizirana web stranica i plaćeni oglasi privlače internet promet i tako dovode do maksimalnih rezultata. Najbolja opcija, ukoliko imate mogućnosti, je da koristite obje tehnike, oba alata istovremeno. Analizirajte uspjeh svoje web stranice tako što ćete sami sebe pretraživati upisivajući u Google pojmove koji su vezani uz Vaše poslovanje, jer dodatna analiza vlastitog poslovanja nikada ne može škoditi. Ako želite poboljšati svoje rezultate, javite nam se jer Dalias tim će Vam pomoći u postizanju željenih ciljeva. U današnjem dinamičnom i turbulentnom vremenu nije lako pratiti trendove i pravovremeno djelovati. Ako nemate dovoljno znanja, strpljenja ili vremena trebat će Vam profesionalci koji će taj dio posla odraditi za Vas. Mi smo upravo takvi profesionalci kojima se uvijek s povjerenjem možete obratiti za pomoć.